איך פועלת תחבורה ציבורית ביום העצמאות? הרכבת, האוטובוסים והמוניות

אחת השאלות ששואלים אותנו היא איך פועלת תחבורה ציבורית ביום העצמאות? הרי לא מדובר על יום רגיל ובכל זאת זה יום חג לכולנו. מדובר על אחד החגים החשובים שיש לנו בישראל.

פורטל שאל איך עונה לכם.

תחבורה ציבורית ביום העצמאות

השנה, אנחנו חוגגים את יום העצמאות. תחילת החג הוא יום לפני ב-8 בערב וסיום החג הוא ב-8 בערב בתאריך החג.

מכיוון שמדובר על חג לאומי חשוב וגם יום שבתון כללי בישראל, התחבורה הציבורית פועלת במתכונת מצומצמת למדי. כך שהיא פועלת באופן חלקי ואפילו אינה פועלת בשעות מסויימות.

איך עובדת התחבורה הציבורית ביום העצמאות?

ובכן, התחבורה הציבורית פועלת בצורה כזז, לפי סוג כלי התחבורה:

רכבת במהלך יום העצמאות

רכבת ישראל פועלת בצורה מצומצמת ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וגם ביום העצמאות, יחסית לימים רגילים כמובן. הקווים עובדים כל שעה או כל כמה שעות בהתאם לסוג הקו. כדאי להתעדכן באתר האינטרנט של רכבת ישראל.

אוטובוסים ביום העצמאות

צרכנים רבים משתמשים גם באוטובוסים עירוניים ובעיקר בינעירוניים בתור תחבורה ציבורית במהלך יום העצמאות. כל החברות שמפעילות אוטובוסים, עובדות בצורה מיוחדת של מספר קווים מיוחדים ובודדים ובפעילות מצומצמת. כדאי מאוד מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של החברות כאן: אגד, אלקטרה אפיקים, דן באר שבע, דן בדרום, דן בצפון (מטרונית), דן מרכז, מטרופולין, נתיבי אקספרס, סופרבוס, קווים.

הרכבת הקלה בירושלים ביום העצמאות

הרכבת הקלה בירושלים ("כפיר") נוסעת ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לטקסי הזיכרון וגם בחג עצמאות כמעט כל שעות הלילה. כדאי מאוד להתעדכן באתר האינטרנט של כפיר.

רכבת תחתית בחיפה ביום העצמאות

הרכבת התחתית בחיפה ("הכרמלית") פועלת בשעות בודדות ומיוחדות בימים אלו, אך עובדת ברוב שעות הלילה של יום העצמאות. כדאי מאוד להתעדכן באתר האינטרנט של הכרמלית.

מוניות ביום העצמאות

מוניות ככל הנראה ימשיכו לעבוד כרגיל או בצורה מוקטנת יותר ביום עצמאות. מכיוון שהם יותר גמישים, הנהגים ירצו לעבוד כדי להתפרנס באותו יום וייתכן כי חלקם יעבדו גם רוב הלילה. כדאי מאוד להתעדכן באתר האינטרנט של חברות המוניות או במוקד הטלפוני שלהם או באפליקציות.