איך
שלח מאמר   |   עמוד ראשי   |   מידע עסקי  
..עוד טיפים לדיאטה פיננסים ועסקים אינטרנט בעלי חיים קריירה תחבורה בריאות אלקטרוניקה יחסים אוכל ושתיה לימודים
     << קטגוריות נוספות
ראשי - רוחניות - רוחניות כללי - איך לעשות דמיון מודרך ומדיטציה

איך לעשות דמיון מודרך ומדיטציה


 

דמיון מודרך הוא שילוב של טכניקת הירגעות והרפיה. זהו תהליך הנושא אופי רגוע ושלו, בו אנו  משתמשים בדמיון שלנו כדי להעלות מחשבות הגורמות לנו לתרגל שליטה על המוח ועל התפקודים הגופניים וע"י כך לשנות הרגלי חשיבה וגם להירגע ולהרפות את מחשבותינו.

כדי להשיג תוצאות אנו צריכים לתרגל את מוחנו ולחזור על הטיפול מספר פעמים בשבוע ואפילו מספר פעמים ביום.
 
טכניקה זו  תעזור לכם לשנות את דרך חשיבתכם, לחזות עצמכם בריא חזקים וחופשים מהבעיות הגורמות לכם לסבל.
נסו לדמות את המצבים את הצבעים לשמוע את הקולות להרגיש את תחושות הגוף המתוארות ולחוות את ההרגשות עד כמה שתוכלו.

בתחילה יותר קל לעשות את התרגילים כשמישהו אחר מקריא לכם את ההנחיות, ניתן גם להקליט את עצמכם בקול רגוע ושליו ולהשמיע לעצמכם.

בואו ונכנס לחוויה בעזרת הדרכה קצרה:

1.      בראש ובראשונה אתם צריכים להיות במקום רגוע ושקט ולדאוג שתוכלו להתרכז ללא הפרעות. בקיצור היכנסו לחדר שימו לכם מוזיקה רגועה והתחילו.

2.      כדי להירגע, תחילה נעשה מדיטציה
התהליך נעשה בעיניים עצומות ועדיף שברקע תתנגן מוזיקה שקטה ומרגיעה (רצוי מוזיקה המתאימה למדיטציה)
מצאו לעצמכם תנוחה נוחה, הרפו את גופכם, אתם יכולים לעשות זאת בשכיבה על הגב כאשר הידיים לצידי הגוף והרגליים רפויות נפרדות זו מזו או בישיבה כשגבכם זקוף וידיכם על הרגליים כאשר האצבעות כלפי מעלה, וכפות הרגליים על הרצפה.
לא לשלב ידיים או רגלים, תנו לאנרגיות לזרום מכם והחוצה, כשכפות הידיים פתוחות ורפויות. 

3.      שלב ראשון מתבסס על נשימות – משמעות הנשימות – חיים.
עצמו עיניים הירגעו, שאפו אויר לריאות במשך 3-4 פעמים, נשימה ונשיפה, נשימות עמוקות וארוכות. לאחר מכן הסדירו נשימתכם למשך דקה בערך, נשמו רגיל, המשיכו לעצום העיניים, דמיינו איך האוויר עובר בכל הגוף, ממלא אתכם בחיים, הסדירו הנשימה שתזרום בקלילות ונדמיין איך עם כל נשימה מתמלא הגוף ברוגע ובשלווה, ועם כל נשיפה משתחרר מאיתנו כל המתח, העצבים, המועקה. חזרו על הפעולה ותרגישו את הרוגע משתלט עליכם.

4.      שלב שני – הרפיית הגוף
דמיינו קרן אור היורדת מן השמיים, קרן אור המביאה איתה אושר ובריאות, רוגע ושלווה. הקרן נוגעת בראשכם ונכנסת לתוך גופכם, וממלאה את גופכם ברוך, שלווה, בריאות,  ונוגעת בכל איבר ואיבר מגופכם, ומאירה ומבריאה כל איבר ואיבר. התחילו לדמיין כל חלק מגופכם, מכפות הרגליים ועד לקודקוד הראש, שלב שלב, נשחרר מתחים ונרפה שרירים.

חשבו רק על אצבעות הרגליים שלכם, דמיינו את האור נוגע באצבע אצבע, דמיינו וראו הכל בדמיון, עברו שלב שלב, ודמיינו את הרפיית השרירים, את האור, את הבריאות שמביאה לכם קרן האור, עברו לעקבי הרגליים, שחררו את כל הכאבים והמתחים שנגרמו לכם במשך היום, עברו שלב שלב לברכיים, לירכיים, לאגן, לבטן, דמיינו את הבטן רפויה ורכה, התמקדו גם בחלקים פנימיים כמו ריאות, לב, עברו לידיים, לכתפיים, שכמות, למפרקים, לצוואר, לגרון, שחררו חסימות, לאזור הפנים, שרירי הפנים הפה והשפתיים, המצח הגבות, להרפות הכל. לאזור הראש, המח, הכניסו אור ובריאות לראשכם, דמיינו איך אתם מתמלאים באושר. התמקדו באזורים שבהם חשתם לאחרונה מתחים או כאבים. מרפים ומשחררים כאבים ומתחים וגל של חמימות רכה יעבור מהקודקוד ועד לכפות הרגליים.

5.      אמור לעצמך – גופי רפוי ורגוע, אני נושם בקלילות, אני שליו ורגוע,  והשאר במצב זה כמה דקות.

6.       שלב שלישי – דמיון מודרך:
 לאחר שגופכם רגוע ומואר, דמיינו מסדרון ארוך ומואר, ובו הרבה דלתות, כמה שתרצו, התחילו ללכת במסדרון ובכל דלת פתוחה שתראו השליכו משהו שאינכם מרוצים ממנו ואינכם אוהבים, כולל כאבים שסבלתם מהם, מחלות, אפילו אנשים, ומצבים מסוימים שגרמו לכם לסבל, השליכו המצבים וסגרו את הדלת, בידיעה שהתפטרתם מהם לעד.
לאחר שסיימתם להשליך כל הדברים הלא רצויים, המשיכו לעוד מסדרון, גם הוא מסדרון מואר וארוך, ובו הרבה דלתות סגורות. במסדרון זה תפתחו דלתות שמהם יבוא עליכם אור, בריאות וכל אשר תרצו ותבקשו.
התחילו ללכת במסדרון, ובקשו והזמינו לעצמכם רק דברים טובים, פתחו דלת והזמינו בריאות, המשיכו ללכת ובכל דלת שתפתחו יכנס רק טוב לחיים שלכם, כך  תתמלאו באושר.

7.      לאחר שהתפטרתם מהגורמים הרעים והזמנתם לכם רק דברים טובים נרגע קצת בדמיון מודרך בטבע:

נדמיין את עצמנו במקום שאנו הכי אוהבים, דמיינו מקור מים, עצים, סביבה ירוקה, ציוץ ציפורים, שמים תכולים. דמיינו נחל זורם, מים חיים, מלאים אנרגיות טובות, מים אלו מרפאים מנחמים ומחיים, דמיינו מים פושרים,  שטמפרטורת המים מתאימה לגופכם, אין אף אחד שיכול להפריע לכם. התפשטו בדמיונכם וכנסו למים אט אט. שכבו במים וכסו עצמכם במים המרפאים הללו, איבר איבר, המים מטהרים אתכם ומנקים אתכם, שוטפים ומוציאים מכם את כל המתחים והדאגות והזרימה האיטית לוקחת איתה את כל הדאגות והמתחים שהצטברו בגופכם, רחוק מכם. 
נשמו בקלילות, דמיינו איך הרוגע והשלווה עוטפת אתכם אט אט, ומתפשטת בגופכם הרגשה טובה, חמימה, שלוה ורגועה. 
דמיינו את קרני השמש עוטפת את גופכם בקרניים החמימות וקבלו את האנרגיה והבריאות שהשמש שולחת אליכם, הגוף מתמלא בשמחה ובאושר, בכוח החיים.

8.      לאחר שאתם מרגישים רגועים ושלווים, נשמו כמה נשימות קלילות, פתחו עיניים והרגישו את השלווה שהצלחתם לגרום לגופכם אט אט.

איחולים של בריאות ורוגע







מאת: מאורה


תגיות: דמיון מודרך, NLP, מדיטציה, תרגיל הרפייה, How to do guided imagery and meditation

מדריכים קשורים:

איך לעשות מדיטציה בבית
איך למצוא זוגיות
איך לעזור לילדך להתמודד עם פחדים?
איך נוצרת אמונה שלילית ?
מה נותן לי קורס בדמיון מודרך ?




איך לעשות דמיון מודרך ומדיטציה
  • rating: 2.8 based on 482 votes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:דרגו :שתפו

אוכל ושתיה
אומנות
אופנה וסגנון
אינטרנט
אתרים ומקומות
בית וגן
בעלי חיים
בריאות
דיאטה ותזונה
הורות
הריון ולידה
חופשות וטיולים
חוק ומשפט
חשמל ואלקטרוניקה
חתונות ומסיבות
יופי ואסתטיקה
יחסים
לימודים
מוזיקה וכלי נגינה
מחשבים
משחקים ותחביבים
ספורט וכושר
פיננסים ועסקים
פרסום ושיווק
צבא ומשטרה
קריירה
רוחניות
שונות
תחבורה

© 2011 AskHow.co.il      תקנון      מדריכים      AskHow      הצעות למדריכים      למה לפרסם מאמר באתר?      מדריכי וידאו      טאבוצ'ק      Company Reports