איך
שלח מאמר   |   עמוד ראשי   |   מידע עסקי  
..עוד טיפים לדיאטה פיננסים ועסקים אינטרנט בעלי חיים קריירה תחבורה בריאות אלקטרוניקה יחסים אוכל ושתיה לימודים
     << קטגוריות נוספות
ראשי - אוכל ושתיה - תזונה נכונה - איך לחשב קלוריות לדיאטה ?

איך לחשב קלוריות לדיאטה ?


הדרך הנכונה ביותר להצליח בדיאטה ולרדת במשקל היא לבחור בתפריט בריא ומזין הכולל את כל אבות המזון, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים ומבוסס על חישוב כמות הקלוריות היומית על פי התאמה אישית לצרכיו של כל אחד ואחד.

ישנם סוגים רבים ושיטות שונות של דיאטות שמטרתן היא לשרוף שומנים ולרדת במשקל, וכאשר אנו מחליטים לפצוח בדיאטה אנו צריכים לדעת מספר כללים שיסייעו לנו להבין כיצד בנוי התפריט, האם התפריט מתאים לנו, האם נצליח לרדת במשקל ולשרוף שומנים באמצעות הדיאטה שבחרנו.

איך נדע אם התפריט הדיאטטי מתאים לנו ?

-          ראשית, יש להבין כי הצרכים של הגבר ושל האישה שונים. התפריט הדיאטטי לגבר יכלול יותר קלוריות מאשר התפריט הדיאטטי לאשה.

-          חשוב להקפיד כי מבצע הדיאטה יצרוך פחות קלוריות ממה שצרך לפני הדיאטה.

-          חשוב לשלב פעילות גופנית במהלך הדיאטה. הוצאת אנרגיה חשובה לדיאטה, באמצעות הפעילות הגופנית מגבירים את הוצאת האנרגיות כך שהוצאת האנרגיות יעלו על הכנסת האנרגיות (המזון) הנכנסות לגוף. הפעילות הגופנית תסייע גם בשריפת השומנים. מומלץ לא לבחור תפריט שבו צריכת הקלוריות נמוכה מ – 1000 קלוריות ליום. צריכת קלוריות מופחתת תגרום לגוף להיכנס למצב של התגוננות, תאט את חילוף החומרים בגוף ולאחר ירידה של מספר קילוגרמים בשבוע הראשון, שהם בעצם הנוזלים בגוף, תעצר הירידה במשקל ותורגש ירידה באנרגיה, חולשה, עייפות, עצבנות ומצב רוח ירוד.

-          הורדה משמעותית בכמות הקלוריות במהלך דיאטה עלול לגרום לנזקים ובעיות רפואיות, על כן דיאטות כסאח בעלות תפריט דל קלוריות אינן בריאות, והירידה הדרסטית במשקל תגרום לאיבוד נוזלים משמעותי, נזקים לעור, חוסר ויטמינים החיוניים לגוף, מצב רוח ירוד וכו'. מומלץ לבצע דיאטה מאוזנת שתגרום להשלת קילו אחד בשבוע. ירידה הדרגתית במשקל בריאה והגוף מסתגל לתהליך טוב יותר.

-           אנשים אשר ביצעו דיאטות רבות בעבר גופם מורגל לשינויים ועל כן שריפת השומנים אצל האנשים הללו תהיה איטית יותר, על כן, יש להתאים להם תפריט המכיל פחות קלוריות מאשר אדם אשר לא מורגל לדיאטות.

-           הגיל הוא פרט חשוב ומשמעותי כאשר מדובר בבחירת תפריט דיאטטי, וחישוב הקלוריות משתנה בהתאם לגיל. ככל שמתבגרים יותר קשה לרזות מאחר ומערכות הגוף פועלות לאט יותר, כך גם קצב חילוף החומרים.
ילדים ומתבגרים אשר זקוקים לדיאטה יש להתאים להם תפריט בריא מזין ומגוון כדי לא לפגום בהתפתחות התקינה שלהם ועל כן יש לחשב את הקלוריות באופן שונה מאשר חישוב הקלוריות לאנשים מבוגרים.

-          ירידה במשקל צריכה להיות הדרגתית ומאוזנת, על כן, כאשר מתחילים דיאטה יש להיצמד לתפריט, שבתחילת התהליך יכיל כמות רבה יותר של קלוריות ולאחר הירידה במשקל יהיה צורך להפחית את צריכת כמות הקלוריות, זאת מן הסיבה שככל שמרזים קשה יותר לרדת במשקל. ככל שמרזים יותר חילוף החומרים איטי יותר. אך אסור לקצץ את כמות הקלוריות יותר מידי, אם הגוף יכנס למגננה וירגיש רעב הוא לא ישרוף קלוריות. ואם תישברו בגלל הרעב ותחזרו לאכול את כמות הקלוריות הקודמת והתוצאה תהיה הפוכה, עליה מהירה במשקל.

-          אם תבקשו מדיאטנית לבנות לכם תפריט, צריכת הקלוריות בתפריט בוודאי תתאים לאורח החיים שלכם ולרמת הפעילות הגופנית.
צריכת הקלוריות המינימאלית תשתנה מאדם לאדם, אך בעיקרון נקבע על ידי גורמים מוסמכים ואנשי מקצוע כי הצריכה היומית המינימאלית לנשים הינה 1200 ולגברים – 1800 קלוריות ליום אך ללא אבחון מעמיק אין לדעת מהו הקו התחתון לצריכה יומית.

-          כפי שאמרנו קודם, כאשר יורדים במשקל מערכות הגוף פועלות לאט יותר וכך גם חילוף החומרים.
ישנן מספר שיטות שבהם ניתן "לבלבל" את הגוף כדי לגרום לו לשנות ולהגביר את קצב חילוף החומרים:

1. להגביר את הפעילות הגופנית.
2. לשנות את התפריט במעט (לא בכמות הקלוריות) ולהפריד בין
    פחמימות לחלבונים.
3. אם גופכם רגיל לאכילה אחידה, בלבלו אותו באמצעות ארוחות
    לא אחידות לדוגמא ארוחה קלה ולאחר מכן ארוחה עשירה וכבדה.
4. הגבירו את צריכת הנוזלים, אפשר ומומלץ לצרוך תה ירוק המכיל
    קפאין ומגביר את קצב חילוף החומרים.
5. להקפיד לישון לפחות 6-8 שעות בלילה.


איך לחשב קלוריות

ניתן לגשת לאיש מקצוע כגון תזונאי או דיאטנית כדי שיבנו בעבורכם תפריט מתאים המכיל את כמות הקלוריות המתאימה לכם בהתאם לאורח החיים שלכם, אך אם אתם מעוניינים לעשות דיאטה באופן עצמאי, תוכלו למצוא באתרי אינטרנט רבים את מחשבון הקלוריות שבאמצעותו תוכלו לבנות תפריט ולדעת כמה קלוריות עליכם לצרוך ביום כדי להצליח לרדת במשקל.

מחשבון הקלוריות קל לשימוש ובאמצעותו תוכלו להרכיב לכם תפריט שיתאים לכם, אך זכרו שהתפריט חייב להכיל את כל אבות המזון, ויטמינים ומינרלים. אל תחסכו מעצמכם מאכלים שאתם אוהבים כדי שלא תשברו מהר. ניתן לצרוך גם מאכלים אהובים, מגוונים וגם מאכלים המכילים סוכרים, חלבונים פחמימות ושומנים, אשר הכרחיים לגוף לשם התפקוד התקין. כמובן שאין להגזים בצריכת כל אחד מן המרכיבים ויש לחשב את כמות הקלוריות של כל אחד מן המזונות, להוריד את כמויות המזון שצרכתם לפני הדיאטה, לשתות הרבה ולבצע פעילות גופנית.

הפעילות הגופנית תסייע בשריפת הקלוריות והשומנים בצורה יעילה ומהירה יותר.





מקורות

דיאטות
טיפים לדיאטה
כדורי הרזיה


מאת: דניאלה, דיאטנית קלינית


תגיות: דיאטה, חישוב קלוריות, תפריט דיאטה,

מדריכים קשורים:

איך לעשות דיאטת ניקוי רעלים ?
איך לרדת במשקל בלי לעשות דיאטה - פרק ראשון
איך להוריד 1-2 ק"ג בשבוע
איך לרדת במשקל
איך להוריד את הכרס
איך לחטב את הגוף ולעשות דיאטה נכונה?
איך להוריד במשקל בעזרת קפה ירוק ?
איך אפשר לטפל בצרבת באופן תזונתי
אין מחשבים BMI
איך להשתמש במדבקת ההרזיה של הודיה ?




איך לחשב קלוריות לדיאטה ?
  • rating: 2.9 based on 266 votes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:דרגו :שתפו

אוכל ושתיה
אומנות
אופנה וסגנון
אינטרנט
אתרים ומקומות
בית וגן
בעלי חיים
בריאות
דיאטה ותזונה
הורות
הריון ולידה
חופשות וטיולים
חוק ומשפט
חשמל ואלקטרוניקה
חתונות ומסיבות
יופי ואסתטיקה
יחסים
לימודים
מוזיקה וכלי נגינה
מחשבים
משחקים ותחביבים
ספורט וכושר
פיננסים ועסקים
פרסום ושיווק
צבא ומשטרה
קריירה
רוחניות
שונות
תחבורה

© 2011 AskHow.co.il      תקנון      מדריכים      AskHow      הצעות למדריכים      למה לפרסם מאמר באתר?      מדריכי וידאו      טאבוצ'ק      Company Reports