איך
שלח מאמר   |   עמוד ראשי   |   מידע עסקי  
..עוד טיפים לדיאטה פיננסים ועסקים אינטרנט בעלי חיים קריירה תחבורה בריאות אלקטרוניקה יחסים אוכל ושתיה לימודים
     << קטגוריות נוספות
ראשי - אוכל ושתיה - אוכל בריא - איך להיות צמחוני ולהישאר בריא

איך להיות צמחוני ולהישאר בריא


מיהו צמחוני

צמחונים הם מי שנמנעים מאכילת בשר מן החי הכולל עוף, הודו,בשר מסיבות אידיאולוגיות או בריאותיות. אמנם זוהי ההגדרה הרשמית, אך לצד הגדרה זו ניתן למצוא צמחונים שאוכלים דגים, צמחונים שאוכלים מוצרי חלב.

 

עבור אוכלי הבשר שבנינו המילה צמחונות מתקשרת לנושא דיאטה, הרי צמחונים אוכלים רק חסה. אז זהו שממש לא! גם מי שבחר לאמץ אורח חיים ללא בשר יכול לסבול מעודף משקל כתוצאה מאכילה של פיצה ושאר מאכלים המזיקים לבריאות ורחוקים מאד מההגדרה של אוכל בריא.

 

לפי מחקר שנעשה בארצות הברית ובמסגרתו נבדקה התזונה של מתבגרים שעברו לצמחונות, נמצא כי הרגלי התזונה שלהם בריאים יותר מאשר אנשים האוכלים בשר. מחקר נוסף המחזק את אורח החיים הצמחוני מצא כי קיימים לא מעט יתרונות בריאותיים לאכילת פירות וירקות. בשונה מאנשים הנזונים מבשר, צמחונים מוסיפים לתפריט שלהם גם מוצרים הכוללים סויה( המהווה תחליף לבשר), מה שמקטין את הסיכוי לחלות בסרטן השד, השחלות וצוואר הרחם.

 

מה אפשר לאכול במקום בשר

 

מי שאימץ אורח חיים צמחוני וויתר על הבשר לא צריך להיות ניזון מפיצה או מהמבורגר צמחוני כל היום אלא צריך לבנות לו תפריט המבוסס על כל אבות המזון וכן להקפיד לאכול מנה חלופית לבשר.

 

  • דגים: כפי שנאמר קודם לכן, ישנם צמחונים האוכלים דגים. אכילת דגים תורמת לבריאות- בדגים יש חומצה בשם אומגה 3 הידועה בהשפעה החיובית שלה על המוח והלב, וכן מסייעת בשמירה על ריכוז לאורך זמן רב. לשאלה איזה דג לאכול התשובה היא שיש קושי להמליץ. אם בעבר ההמלצה הייתה חד משמעית לאכול דג סלמון, היום ידוע כי חלק מדגי הים עשויים להכיל זיהומים שונים ממי האוקיינוס. אם כבר באכילת דגים עסקינן, אז ההמלצה היא לבחור בדג אמנון הגדל בתנאים אורגניים.

 

  • קטניות: בהמשך לבניית תפריט בריא הדבר הבא שיש להוסיף לתפריט זה קטניות כגון עדשים או אפונה- קטניות נחשבות לעתירות בחלבון ובפחמימות וכן עשירות בסיבים תזונתיים.
  • סויה: פולי סויה נחשבים לתחליף בשר עבור צמחונים רבים.

 

 

חשיבות דיאטה מבוקרת

 

אימוץ אורח חיים צמחוני מחייב הקפדה על סוגי המאכלים שנכנסים לגוף. זכרו! כל אותם יתרונות התומכים באוח חיים צמחוני יכולים להיעלם אם לא מבצעים את הדיאטה בצורה מבוקרת ומוסיפים  מזונות מן החי. במידה ומוותרים על אפשרויות שונות, ניתן לראות שינוי במצב הבריאותי, מה שיוביל לחוסר משמעותי בויטמינים כגון ברזל או סידן החיוניים לגוף.

 

אם החלטתם לבחור באורח חיים צמחוני, כדאי לפנות לרופא המשפחה לצורך ביצוע בדיקות הבודקות בין היתר את רמת הברזל. לאחר קבלת התוצאות כדאי לגשת אל דיאטנית קלינית לצורך הרכבת תפריט שיכיל את כל אבות המזון.




מקורות

תוספי מזון מומלצים לצמחונים


מאת: גיא


תגיות: אוכל בריא, צמחונות, בריאות, תוספי תזונה,

מדריכים קשורים:

איך להפנט מישהו
איך לטפח ציפורניים ?
איך משתמשים בחוט דנטאלי ?
איך לשמור על עור התינוק
איך לגדל את המלפפון?
איך תשתמשי בשמן עיסוי לתינוק
אך מכינים אוכל בריא ואיכותי ?
איך אנחנו יכולים להקל על בעיות רפואיות ותחושות לא נעימות בגופינו
איך לאכול בריא




54.167.3.71