איך
שלח מאמר   |   עמוד ראשי   |   מידע עסקי  
..עוד טיפים לדיאטה פיננסים ועסקים אינטרנט בעלי חיים קריירה תחבורה בריאות אלקטרוניקה יחסים אוכל ושתיה לימודים
     << קטגוריות נוספות
ראשי - פרסום ושיווק - אסטרטגיות שיווק - איך מבצעים מחקרי שוק ואוספים מידע עסקי

איך מבצעים מחקרי שוק ואוספים מידע עסקי



בעידן זה שבו קיימת תחרות רבה בשוק העסקי, כל אחד מבעלי העסקים חייב לנווט את עסקו בדרכים היעילות והנכונות ביותר על מנת להצליח בזירה העסקית. אחד מן הכלים היעילים והמשמעותיים ביותר בהם משתמשים בעליי העסקים על מנת לנווט את העסק, לקדמו ולמנפו הינו מחקרי השוק המתבססים על איסוף מידע עסקי ותחרותי, ופירושו וניתוחו של המידע.


מחקרי השוק משמשים את בעלי העסקים לאמוד "דבר מסוים" באוכלוסיה מסוימת. 
הם נחשבים לכלי אמין ויעיל והם כוללים נתונים סטטיסטיים שבהם ניתן להשתמש על מנת לבחון, למוד ולאמוד מידע לגבי השוק המסוים (שוק המכוניות, שוק ההון, שוק הנדל"ן וכו'), לגבי האוכלוסייה, גודל השוק, החברות המתחרות ונתח השוק שלהם, הלקוחות ומאפייניהם, הספקים, המפיצים, המוצרים ו/או השירותים שמספק העסק וכד'. 


רב הארגונים והחברות, גם העסקים ה"קטנים" וגם ה"גדולים", משתמשים במחקרי שוק. החברות הגדולות נוטות להעסיק חברות קבלניות (מיקור חוץ) המשמשות כמודיעין עסקי ותחרותו, ואלה מספקות, בין היתר, מחקרי שוק התפורים בהתאמה לצרכי הלקוח.

 

מטרת מחקרי השוק

 

מטרתם העיקרית של מחקרי השוק הינה לאפשר לבעל העסק ולמקבלי ההחלטות להתעדכן במידע רלוונטי ועדכני אודות רמת המוצרים או השירותים הניתנים ללקוח, לאמוד ו/או ללמוד "משהו" לגבי השוק הצרכני, לאפשר להם ראיה נרחבת על השוק העסקי, להקטין עד כמה שניתן את מידת אי הוודאות שבה נתקל מקבל ההחלטות בבואו לקבל החלטות, לאפשר למקבלי ההחלטות לקבל פרשנות ומידע על העסקים המתחרים, על שווקי היעד, על הלקוחות, על המוצרים, על השירותים הרלוונטיים, על השוק העסקי ומאפייניו, מאפייני הסביבה העסקית, הרגולציה בגיאוגרפיה בה פועל העסק וכו'.

מחקרי השוק מוזמנים על ידי בעלי העסקים, בהתאם לצרכיהם, מחברות קבלניות המשמשות כמודיעין עסקי ותחרותי.
הסיבה העיקרית לביצוע מחקר שוק בד"כ תהיה שיקולי עלות אך כל מידע שיתקבל יכול להפוך לכלי עבודה אפקטיבי.
אחת הסיבות הנפוצות שבעלי העסקים משתמשים במחקרי שוק הינה ירידה במכירות. במקרה זה נועד מחקר השוק "לברר" מהי הסיבה, האם נטייה של הלקוחות לרכוש מוצר או שירות של חברה אחרת, האם בשל איכות ירודה של המוצר או השירות,  האם המחיר של המוצר לא ריאלי או יקר מידי וכו'. מחקר השוק בעצם מהווה גורם מרכזי השומר על התחרותיות בשוק.


הנושאים העיקריים שאליהם מתייחסים מחקרי השוק


  • פילוח שוק
  • מגמות השוק
  • ניתוח SWOT


פילוח שוק – חלוקת השוק על פי קבוצות באוכלוסיה כאשר כל קבוצה מכילה קבוצה בעלת מניעים דומים. פילוח שוק בוחן את הקבוצות על פי הבדלים שונים כגון הבדלי מין, דת, אישיות, הבדלים גיאוגרפים, דמוגרפיים, טכנו גרפיים, פסיכו גרפיים וכו'.

 

מגמות בשוק – התנועות של השוק במהלך תקופת זמן מסוימת. התנועות בשוק יכולות לנוע כלפי מעלה או כלפי מטה וזאת במהלך תקופה מוגדרת כלשהי.


ניתוח
SWOT – זהו ניתוח שבו משתמשים בעיקר בשלב של הקמת חברה או ארגון כלשהו וניתן להשתמש בו גם במהלך תקופת פעילותה של החברה. זהו ניתוח ההזדמנויות, האיומים העסקיים, החולשות והעוצמות על החברה או הארגון.

 

 

 


 

 

 

 




מקורות

מידע עסקי וצרכני
מידע עסקי
מידע עסקי ו SWOT


מאת: ריקה


תגיות: מידע עסקי, דוח מידע עסקי, דוח קרדיטצ ק, אשראי צרכני,

מדריכים קשורים:

איך לקבל מידע עסקי על חברות בישראל
איך מקבלים הלוואה
איך לאסוף מידע עסקי ?
איך להשיג מידע עסקי על חברות בישראל?
איך לעשות תכנית עסקית ?




איך מבצעים מחקרי שוק ואוספים מידע עסקי
  • rating: 2.7 based on 253 votes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:דרגו :שתפו

אוכל ושתיה
אומנות
אופנה וסגנון
אינטרנט
אתרים ומקומות
בית וגן
בעלי חיים
בריאות
דיאטה ותזונה
הורות
הריון ולידה
חופשות וטיולים
חוק ומשפט
חשמל ואלקטרוניקה
חתונות ומסיבות
יופי ואסתטיקה
יחסים
לימודים
מוזיקה וכלי נגינה
מחשבים
משחקים ותחביבים
ספורט וכושר
פיננסים ועסקים
פרסום ושיווק
צבא ומשטרה
קריירה
רוחניות
שונות
תחבורה

© 2011 AskHow.co.il      תקנון      מדריכים      AskHow      הצעות למדריכים      למה לפרסם מאמר באתר?      מדריכי וידאו      טאבוצ'ק      Company Reports