איך
שלח מאמר   |   עמוד ראשי   |   מידע עסקי  
..עוד טיפים לדיאטה פיננסים ועסקים אינטרנט בעלי חיים קריירה תחבורה בריאות אלקטרוניקה יחסים אוכל ושתיה לימודים
     << קטגוריות נוספות
ראשי - פיננסים ועסקים - איך להשתמש באשראי צרכני ?

איך להשתמש באשראי צרכני ?


האשראי הצרכני הינו "מצרך" מבוקש בעולם העסקים ובלעדיו קשה מאד לשרוד ולהתגלגל. במקרים מסוימים האשראי הצרכני הכרחי לקידום ומינוף העסק, הוא מקנה יתרון, כח, ו"אויר לנשימה" ולעיתים אף מציל עסקים מ"נפילות", זאת כאשר יודעים לעשות בו שימוש נכון, אך אם לא יודעים לעשות בו שימוש נכון הוא עלול להראות לנו את הצד הפחות טוב שלו ואף לגרום לנזקים, חובות כישלונות ולעתים גם יכול להביא לידי סגירת העסק.


כמעט כל חברה בשוק זקוקה לשירותי האשראי על מנת להקים את העסק, לפתחו ולקדמו. בתחילת הדרך כל עסק חייב לרכוש או לשכור מקום, לרכוש ציוד וסחורה, לפרסם ולשווק את העסק ולשם כך, ברב המקרים, זקוק העסק לאשראי. 

בשלב מאוחר יותר, כאשר העסק קיים, נהוג להשתמש באשראי על מנת לקדם ולפתח את העסקים, לרכוש עוד ציוד, מוצרים, מבנים וכו' או במקרים בהם העסק נקלע לקשיים או שנוצרה בעיה בתזרים המזומנים.

בכל שלב, כאשר מחליטים להשתמש באשראי הצרכני, צריכים מנהלי העסק ומקבלי ההחלטות לקחת בחשבון את יכולות ההחזר של העסק ואת כל הגורמים והפרמטרים העלולים להשפיע על עתידו של העסק.   

בעסקים רבים האשראי הוא כלי הכרחי ובלעדיו קשה מאד לעסק להמשיך לתפקד.
כיום, נחשבים הסוחרים והיבואנים לצרכני האשראי הגדולים ביותר בשוק. האשראי משמש להם ככלי עבודה יעיל והכרחי המסייע להם להמשיך לשדר עסקים כרגיל. השימוש באשראי הוא בעצם "מקצוע" שאותו יש לדעת ולהבין, ועל מנת להשתמש בו בצורה נכונה נדרש מבעלי העסקים נסיון רב שכן שימוש לא נכון באשראי עלול להוביל לכישלון ולבעיות בתזרים המזומנים.   

על מנת לנהל עסק תקין ולהשתמש באשראי בצורה נכונה ונבונה יש לפעול לפי הכללים הבאים

הכנת תכנית עסקית ממוקדת

בעולם העסקים ידוע כי על מנת לקבל אשראי יש להגיש תכנית עסקית.
הכנת תכניות עסקיות ממוקדות יסייעו לראות תמונה מלאה של התכנית הפיננסית, הכלכלית, התפעולית והשיווקית של העסק לטווח הרחוק.

תוכנית עסקית אפקטיבית תעניק מידע עקבי, שוטף ושיטתי על העסק ובין היתר יצויינו בה היתרונות, החסרונות, ההזדמנויות העסקיות, החסמים, המתחרים, המוצרים, פוטנציאל השוק, ההכנסות, ההוצאות היעדים, המטרות, התוצאות הרצויות התחזית הפיננסית הצפויה ועוד נקודות הרלוונטיות לתכנית העסקית, כאשר המטרה העיקרית היא לגייס מימון או אשראי על מנת לקדם ולמנף את העסק.

התכנית העסקית חשובה מאד גם למנהלי העסק ובעזרתה יוכלו מנהלי העסק לעמוד ביעדים ובמטרות ולהגיע לתוצאות המבוקשות. 

הגורמים המממנים - המשקיעים, נותני הלוואות ואף שותפים פוטנציאלים אינם מעוניינים להשקיע ממונם על קרן הצבי ועל כן הם מעוניינים בתכנית עסקית ברורה ממנה ניתן יהיה לחזות את עתידה של החברה בהנחה שתקבל את האשראי המבוקש. 

תכניות עסקיות שאינן בוצעו כראוי עלולות להשאיר רושם מוטעה על החברה והגורמים המממנים לא יתייחסו אליהן ברצינות ובטח שלא ישקיעו באותן החברות.


התאמת סוג האשראי

כאשר מבקשים מימון יש לבחון קודם לכן מהי מטרת המימון ורק אז להתאים את סוג האשראי. כאשר מטרת המימון ברורה ניתן יהיה להתאים את סוג האשראי המתבקש.

ישנם מספר סוגי אשראי שבהם משתמשים.

אשראי לטווח קצר
אשראי לטווח ארוך (או בינוני)
ערבויות והתחייבויות

אשראי לטווח קצר הוא בעצם אשראי שוטף שנותן הבנק ללקוח אשר מתבטא בד"כ במסגרת בחשבון העובר ושב, בכרטיסי האשראי, נכיון שיקים, הלוואות לטווח קצר וכו'. האשראי לטווח הקצר נועד להקל על הלקוח בפעילות העסקית על מנת שיוכל לעמוד בהתחייבויות השוטפות כגון שכירות, משכורות, תשלומים שוטפים, תשלום לספקים, וכו'. 


האשראי לטווח הקצר ניתן בד"כ על סמך ערבויות, חסכונות, צפי ההכנסות, שיקים דחויים של לקוחות וכו'. 

      אשראי לטווח בינוני וארוך 


אשראי לטווח ארוך יותר (מעל לשנה) ניתן בד"כ למטרות אחרות ולא על מנת להתנהל באופן שוטף, כאשר מתבקש אשראי לטווח ארוך המטרה היא בד"כ קידום שיכול להתבטא ברכישת רכוש, סחורה, מבנים וכו' לדוגמא רכישת רכב, רכישת מבנה או שיפוץ או הרחבה של מבנה לשם קידום העסק או על מנת להתגבר על קשיים כלכליים. 

ערבויות והתחייבויות


ערבויות בנקאיות פורמאליות, ערבויות פיננסיות, אשראי דוקומנטרי.

יישום התכנית העסקית  

הכנת התכנית העסקית והפיננסית חשובה מאד אך זהו רק השלב הראשון ה"קל" ביותר.
השלב הקשה יותר בעבור מנהל העסק ומקבלי ההחלטות הוא ניהול נכון ויישום התכנית.
כדי לנהל את העסק בצורה נכונה ואפקטיבית יש לצמד לתכנית העסקית, לפעול בצורה הנכונה וליישם את התכנית בצורה אובייקטיבית ביותר גם אם הדבר סותר את הדעות של בעל העסק או את תחושות הבטן שלו, כמו כן הוא צריך להסיק את המסקנות הנכונות על מנת שלא לעשות טעויות בעתיד.

ההשקעה בתכנית העסקית היא רבה, מעבר לכך שהיא עולה כסף רב, מושקעת מחשבה רבה בפיתוח ותכנון התכנית העסקית שכל מטרתה היא לכוון את מנהל העסק ולגרום לשגשוג העסק אך פעמים רבות שומעים אנו כי בעלי העסקים זונחים את התכנית המקורית, "משכיבים" אותה במגירה וסוטים מן הדרך המקורית ופועלים על פי תחושות הבטן שלהם או על פי תכנית אחרת. אין ספק כי מנהלי עסקים אשר פועלים בדרך הזו טועים בגדול. התכנית העסקית המקורית מטרתה לשמש מעין "הוראות הפעלה" לעסק ומנהל העסק צריך לדקלם אותה ולפעול אך ורק על פי התכנית המקורית אשר נכתבה על ידי אנשי מקצוע ואמורה להוביל את העסק לשגשוג והצלחה.


מה גם שמומלץ למנהל העסק להגיע ליעדים ולמטרות שהוצבו בתכנית העסקית ומאחר ומנהלי העסקים עסוקים וטרודים בד"כ עדיף להם להיצמד לתכנית העסקית וליישם אותה תוך כדי התחשבות בתקציב, בלו"ז וזאת בהתחשב ב"תמונה השלמה".

 




מקורות

אשראי צרכני
קרדיטצ'ק


מאת: צח


תגיות: אשראי צרכני, credit-check, credit-score,

מדריכים קשורים:

איך מבצעים מחקרי שוק ואוספים מידע עסקי




איך להשתמש באשראי צרכני ?
  • rating: 3 based on 209 votes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:דרגו :שתפו

אוכל ושתיה
אומנות
אופנה וסגנון
אינטרנט
אתרים ומקומות
בית וגן
בעלי חיים
בריאות
דיאטה ותזונה
הורות
הריון ולידה
חופשות וטיולים
חוק ומשפט
חשמל ואלקטרוניקה
חתונות ומסיבות
יופי ואסתטיקה
יחסים
לימודים
מוזיקה וכלי נגינה
מחשבים
משחקים ותחביבים
ספורט וכושר
פיננסים ועסקים
פרסום ושיווק
צבא ומשטרה
קריירה
רוחניות
שונות
תחבורה

© 2011 AskHow.co.il      תקנון      מדריכים      AskHow      הצעות למדריכים      למה לפרסם מאמר באתר?      מדריכי וידאו      טאבוצ'ק      Company Reports