איך
שלח מאמר   |   עמוד ראשי   |   מידע עסקי  
..עוד טיפים לדיאטה פיננסים ועסקים אינטרנט בעלי חיים קריירה תחבורה בריאות אלקטרוניקה יחסים אוכל ושתיה לימודים
     << קטגוריות נוספות
ראשי - פיננסים ועסקים - איך להשיג מידע עסקי על חברות בישראל?

איך להשיג מידע עסקי על חברות בישראל?


היום, כאשר אנו חיים בעידן האינטרנט, איסוף וניתוח מידע עסקי ותחרותי מתבצע ביתר קלות, כאשר אחד מן האמצעים המרכזיים והעיקריים שבו נעזרים על מנת לאסוף מידע עדכני ורלוונטי הינו האינטרנט.

בעבר, פעולת איסוף המידע העסקי והתחרותי ארכה זמן רב והייתה קשה ומייגעת. על מנת לאתר מידע רלוונטי ועדכני נאלצו בעלי העסקים לשלם מחיר יקר לאנשי מקצוע שבזבזו משאבים רבים כגון זמן, כסף ושימוש בכח אדם שפעלו לאיסוף המידע ממקורות שונים כגון מחקרים, עיתונות, תקשורת, תחקירים, סקרים, איתור אנשים שמקושרים לחברות המתחרות וכו', או לחלופין לשכור שירותיהם של חוקרים פרטיים.
 

רשת האינטרנט מכילה כמויות עצומות של מידע דינמי שעשוי להשתנות ולהתעדכן בכל רגע נתון. איסוף המידע ברשת האינטרנט צריך להיעשות בחכמה ובתבונה. מאחר וכמויות המידע עצומות יש למקד את החיפוש ולדלות רק את המידע העדכני והרלוונטי, שהרי לא כל מידע שמופץ ברשת האינטרנט הוא נכון, מדויק ועדכני ועל כן אין להסתמך אך ורק על מקור מידע זה ויש להצליב את המידע עם מידע שנאסף ממקורות אחרים על מנת לאמת אותו. ניתוח נכון של נתונים שנאספו יסייעו לקדם ולמנף את העסקים.

 

בעלי העסקים מודעים לעובדה שהתחרות בשוק רבה ועל כן הם חייבים להתעדכן באופן שוטף במידע תחרותי המתבסס על מידע אודות החברות המתחרות באותו ענף  כגון מוצרים, מחירים, מבצעים, יצרנים, משווקים, ספקים, שימוש בטכנולוגיות שונות, אסטרטגיות וכד' וזאת על מנת להכיר את הסביבה העסקית של העסק שלהם ושל המתחרים שלהם.


המודיעין העסקי

המודיעין העסקי תפקידו לאסוף מידע עסקי פנימי עדכני ורלוונטי אשר ישמש את מנהלי העסק כבסיס לקבלת החלטות שבסופו של דבר יקבעו את עתידו של העסק. איסוף מידע איכותי, רלוונטי וזמין הוא הדרך הטובה ביותר להצלחה, כמו כן, ניתוח נכון של המידע העסקי יסייע בידי מקבלי ההחלטות לפעול באופן המושכל ביותר, לגבש אסטרטגיות להתמודד עם מתחרים, לזהות פוטנציאל בשוק העסקי לקדם ולמנף את העסק.

 

 

המודיעין התחרותי

המודיעין התחרותי תפקידו לאסוף מידע חיצוני אודות הסביבה העסקית ובעיקר מידע על החברות המתחרות באותו ענף, המגמות העסקיות של המתחרות, הלקוחות, הספקים , היצרנים, המפיצים, היבואנים, המוצרים, המחירים וכו'. המידע התחרותי יכול להשפיע על מקבלי ההחלטות בעסק באופן מהותי ולגרום להם לשנות תכניות, לפעול באסטרטגיות שונות, לצאת במבצעים, להנמיך מחירים, להוסיף מוצרים וכו'.

 

המודיעין העסקי והתחרותי פועלים במקביל האחד לשני ובעלי העסקים צריכים לעקוב אחר המידע העסקי והתחרותי באופן שוטף. בעלי העסקים הגדולים ביותר הבינו כבר כי מידע עסקי ותחרותי ממוקד, איכותי, עדכני ורלוונטי יהווה בעבורם מקפצה בזירה העסקית. חשוב מאד לעקוב אחר כל השינויים המתרחשים בשוק העסקי ובעיקר בענף הספציפי בו פועל העסק, וכמו כן להתעדכן בכל השינויים המתרחשים אצל המתחרים העיקריים.

אנשי המודיעין התחרותי יספקו לבעל העסק (בהתאם לדרישה) דו"ח פרופילי הכולל פרופיל עסקי נרחב על המתחרים העסקיים בארץ ובעולם אשר יספק את אינפורמציה חשובה. כמו כן חשוב להיות שהמידע התחרותי יכלול מידע מעודכן אודות הספקים, הלקוחות, המבצעים, המוצרים, הטכנולוגיות החדישות, המחירים, הקמפיינים, שיטות המכירה, אמצעי השיווק, וכו'. המידע התחרותי מעניק לבעל העסק כח ויתרון על מתחריו ומסייע בידו לבנות מהלכים נבונים ומושכלים ולהיערך מחדש בזירה העסקית תוך השגת יתרון.

 

ביצוע מעקב באמצעות האינטרנט:

 

היום, כל אחד בעלי העסקים יודעים כי מקור המידע המרכזי, העיקרי והעצמתי ביותר הינו האינטרנט.  רשת האינטרנט הינה מקור מידע בלתי נדלה, היא מכילה כמויות מידע עצומות שמהן ניתן לאסוף ולדלות מידע על המתחרים ולבצע מעקב אחריהם. מידע עסקי ותחרותי אשר עשוי לסייע לקידום ולמינוף העסק ועל כן  אין מנוס מן השימוש במקור מידע זה. כמובן שניתן לרכוש דוח מידע עסקי בקלות ובמחיר נמוך על כל חברה בישראל מחברת DataCheck (לינק מצורף למטה)


ישנן מספר נקודות חשובות שיסייעו לעקוב אחר מתחרים ולאסוף מידע תחרותי ברשת האינטרנט:

 

-          היום, כמעט לכל עסק, חברה או ארגון יש אתר אינטרנטי שהמידע בו גלוי וחשוף לכל אחד ואחד. באמצעות כניסה לאתר של החברה מתחרה נוכל לעקוב אחר פרטים שמהווים מידע תחרותי.
אחת מן הדרכים היעילות ביותר לברר מידע אודות מחירים, מבצעים, מוצרים חדשים וכו' הינו הרשמה לניוזלטר דרכו יתאפשר לנו לבצע מעקב יעיל וחיוני שכן בכל רגע נתון יתכנו שינויים בפעילות העסק.

-           מומלץ לבקר באתר המתחרים ולקרוא אודות החברה, העובדים, ההנהלה, דרכי השיווק, קו המוצרים, המטרות, היעדים וכו'. יש לעקב אחר השינויים וההתפתחויות באופן קבוע וזאת על מנת לקבל החלטות לגבי שנוי אסטרטגיות, דרכי פעולה, כיווני התפתחות וכו'.

-          באתר האינטרנטי של החברות המתחרות נוכל לקרוא בד"כ על המוצרים והשירותים שמציעה החברה, כמו כן יתכן והחברה מפרסמת באתר גם הצעות עבודה, כל הפרטים הללו יכולים ללמד אותנו הרבה על החברה המתחרה, באיזה כיוונים היא מתכוונת להתפתח, איזה עובדים דרושים להם וכו'.

 

לסיכום:

מודיעין תחרותי טוב הוא מודיעין שפועל באופן שוטף ומספק מידע זמין, איכותי ויעיל. לעיתים, בנוסף למידע השוטף יידרש המודיעין התחרותי לספק גם מידע נקודתי. ניתוח המידע שנאסף הינו הכרחי. יש לנפות את המידע שאינו רלוונטי ושאינו עדכני ולעשות שימוש רק במידע הנחוץ, יש להצליב את המידע עם מידע שנאסף ממקורות אחרים על מנת לאמת את המידע. מידע שייאסף ולא יטופל ולא ינותח לא ייחשב למידע שניתן לעשות בו שימוש, ומידע שלא טופל עלול להפוך ליתרון למתחרים ולגרום לעסק שלנו לנזקים. מידע עסקי ותחרותי איכותי, רלוונטי ועדכני יהווה יתרון משמעותי בעבור העסק וישמש את העסק ככלי אסטרטגי לקידום ומינוף העסק. רשת האינטרנט הינה מקור מידע מרכזי ועצמתי אך לא ניתן לאסוף מידע עסקי ותחרותי אך ורק באמצעות האינטרנט. איסוף מידע דרך האינטרנט בלבד אינו מספק.  
 

 




מקורות

מידע עסקי וצרכני
דוח מידע עסקי
מידע עסקי


מאת: צח


תגיות: דוחות מידע עסקי, BDI, דן אנד ברדסטרייט, מידע עסקי,

מדריכים קשורים:

איך מקבלים הלוואה
איך מבצעים מחקרי שוק ואוספים מידע עסקי




איך להשיג מידע עסקי על חברות בישראל?
  • rating: 2.9 based on 307 votes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:דרגו :שתפו

אוכל ושתיה
אומנות
אופנה וסגנון
אינטרנט
אתרים ומקומות
בית וגן
בעלי חיים
בריאות
דיאטה ותזונה
הורות
הריון ולידה
חופשות וטיולים
חוק ומשפט
חשמל ואלקטרוניקה
חתונות ומסיבות
יופי ואסתטיקה
יחסים
לימודים
מוזיקה וכלי נגינה
מחשבים
משחקים ותחביבים
ספורט וכושר
פיננסים ועסקים
פרסום ושיווק
צבא ומשטרה
קריירה
רוחניות
שונות
תחבורה

© 2011 AskHow.co.il      תקנון      מדריכים      AskHow      הצעות למדריכים      למה לפרסם מאמר באתר?      מדריכי וידאו      טאבוצ'ק      Company Reports