איך
שלח מאמר   |   עמוד ראשי   |   מידע עסקי  
..עוד טיפים לדיאטה פיננסים ועסקים אינטרנט בעלי חיים קריירה תחבורה בריאות אלקטרוניקה יחסים אוכל ושתיה לימודים
     << קטגוריות נוספות
ראשי - חוק ומשפט - חקירות פרטיות - איך לאסוף מידע עסקי ?

איך לאסוף מידע עסקי ?


מידע עסקי הוא אחד מן הגורמים החשובים שעליו מתבססים בעלי העסקים לפני קבלת החלטות חשובות או לפני כוונתם לנקוט צעדים או לפעול באסטרטגיות מסוימות.

 

בעלי העסקים חייבים להיות חכמים ומחוספסים ולדעת באיזה מידע עסקי להשתמש כדי לנקוט בטקטיקות מסוימות שימנפו את עסקיהם. ברבים מן המקרים מדליפים לשוק העסקים מידע כוזב שאינו מבוסס ומהימן כדי להכשיל עסקים מתחרים. משום שהדלפת מידע כוזב הינו מלכודת אשר טומנים בעלי עסקים לחברות המתחרות, יש לבדוק כל מידע עסקי  ולהשקיע זמן ומשאבים כדי לנתח כל פיסת מידע שמגיעה אלינו בעקבות איסוף מידע עסקי.

 

כל בעל עסק שמכבד את עצמו ומעוניין להצליח בעסקיו צריך להשקיע זמן  ומשאבים כדי לאסוף מידע עסקי, וככל שהחברה גדולה יותר עבודת איסוף המידע מרובה יותר. המידע העסקי חשוב לעסקים כדי לבצע שיקולים נכונים להחליט החלטות נכונות ובעקבותיהן להחליט באיזה אסטרטגיות לפעול.

 

גם ניתוח נכון של הנתונים הנאספים חשוב מאד לעסק, לעיתים מופץ מידע על מנת להטעות את החברות המתחרות ולגרום להם לעשות צעדים שיפילו אותם למלכודת. איסוף מידע המתבצע בצורה נכונה, בזמן אמת,  ישמש כבסיס להצלחה ויועיל לעסקים.

 

בואו נבחן מקרה שבו הופץ מידע עסקי אשר שימש כמלכודת לחברת תרופות גדולה. המידע העסקי השגוי הובא לידיעתו של מנכ"ל החברה על ידי אנשי המודיעין העסקי של החברה אשר העבירו את המידע ללא ניתוחו והתבססו על ידיעה שטרם פורסמה וטרם אומתה. החברה אשר קיבלה את הידיעה נקטה בצעדים כושלים עקב הידיעה ששימשה כמלכודת.

 

יצרנית התרופות הגדולה "אקמול" סימנה לה יעד לרבעון הקרוב ותיכננה
לרכוש את רשת בתי המרקחת הגדולה והמובילה בישראל –
Pharmacy.

 

אנשי "המודיעין" האחראים על איסוף המידע העסקי בעבור החברה הניחו על שולחנו של מנכ"ל חברת "אקמול" ידיעה מרעישה הטוענת כי חברת "אספירין" הבינלאומית מתכוונת לרכוש את רשת בתי המרקחת המובילה Pharmacy ולחדור לשוק הישראלי בדרך זו.

 

מנכ"ל חברת אקמול לא נשאר אדיש לידיעה המרעישה, שהסתבר כי הובאה לידיעתו לאחר איסוף מידע עסקי שנערך כבר במשך מספר חודשים, וזאת מאחר וחברת אקמול סימנה את רשת בתי המרקחת Pharmacy כיעד, והתכוונה לבצע רכישה של הרשת ברבעון הקרוב.


מנכ"ל החברה זימן את חברי ההנהלה בדחיפות ובישיבה ביקש המנכ"ל ממנהל המודיעין העסקי להציג בפני חברי ההנהלה את הידיעה. מנכ"ל חברת אקמול ביקש מכל חברי ההנהלה לבחון את השלכות הידיעה על  הפעילות העסקית ולחשוב על תכנית שבאמצעותה ניתן יהיה לבלום את חברת אספירין מלחדור לשוק הישראלי. סמנכ"ל הכספים הקצה תקציב מיוחד לפרויקט ולאחר מספר ימים כונסה ישיבה נוספת בה הגיש כל אחד מן המנהלים תכנית, כבקשת המנכ"ל.

 

אין ספק כי הידיעה שהובאה לידיעתו של מנכ"ל אקמול השפיעה על הצעדים העתידיים של החברה. בישיבה הנוספת שהתכנסה החליטו חברי ההנהלה להגדיל את התקציב לפרויקט הנ"ל כדי להגיש הצעה גבוהה יותר לרכישת רשת בתי המרקחת Pharmacy, וזאת כדי למהר ולהקדים את חברת "אספירין" ולבלום את תוכניותיה. מנכ"ל חברת אקמול זירז את החתימה על העסקה והרכישה בוצעה, אמנם במחיר גבוה יותר, אך מנכ"ל אקמול היה משוכנע כי עשה את הצעד הנכון ביותר.

 

לאחר חתימת העסקה פורסמו פרטי העסקה באמצעי התקשורת ואז נודע לחברת "אקמול" כי חברת אספירין כלל לא התכוונה לבצע עסקה כזו.
הידיעה שהופצה שימשה כמלכודת אך העסקה יצאה לפועל והמחיר הגבוה כבר שולם.

 

מנהל המודיעין העסקי של חברת אקמול מיהר להציג את הידיעה למנכ"ל החברה, שהרי הידיעה טרם פורסמה וטרם הופצה והיה מדובר במידע מודיעיני מוטעה אשר הכשיל את החברה. חברת אקמול בעצם "נפלה" למלכודת שטמנו לה כאשר הפיצו את הידיעה, ומנהל המודיעין העסקי היה צריך לפעול בצורה אחרת ולבדוק את מהימנות המידע לפני שהעביר אותו הלאה.

 

כיצד ניתן לבדוק את מהימנות המידע העסקי?

 
מידע עסקי ניתן לאסוף ממקורות שונים אך יש לבדוק את מהימנותם.  יש דרכים שבאמצעותן ניתן לבדוק את כל אחד מן המקורות כדי לאמת את המידע. כאשר מידע מתקבל ממקור אנושי יש לבדוק את מהימנות מקור המידע במספר דרכים:

ראשית, ניתן לרכוש מידע עסקי על תאגידים בישראל באתר Limited.org.il ולקבל עפ"י חוק מידע על העסק, בעלי המניות, הבנקים, מוסר תשלומים ועוד.


יש לאמת או לתמוך את המידע במסמכים, יש להצליבו עם מקורות מידע נוספים, יש לבדוק את מהימנות מקור המידע, האם המידע שמתקבל ממנו מזדמן או קבוע, האם יש לו אינטרס להפיץ את המידע, אינטרס כלכלי למשל, טובה אישית או נקמה, יש לברר עם המקור האנושי מהיכן קיבל את המידע, האם שמע ממישהו, האם קיבל את המידע ממקור מהימן, האם יש לו מסמכים התומכים במידע, האם המידע הוא מידע פנימי של החברה המתחרה האם האדם שהביא את המידע עובד בחברה מתחרה וכו'.  כמו כן יש לברר מתי הובאה הידיעה לאוזניו וכמה זמן חלף מאז, יש לבדוק האם מדובר בעובדה או בפרשנות.

יש לקחת בחשבון כי ישנם מקרים בהם מידע עסקי מופץ במתכוון כדי להכשיל חברות מתחרות ולגרום להן לנזק והרס.

 

מהימנות המידע

מנהל המודיעין יבדוק גם את מהימנות המידע ולא רק את מהימנותו של המקור האנושי.

-         ראשית יש לבחון את הידיעה ואם חסרים פרטים מסויימים יש להשלים את המידע החסר באמצעות מקורות אחרים אשר יכולים להצביע על אמיתות הידיעה או שיכולים להצביע על המהלך המתוכנן.

-         יש לאתר מקור מידע נוסף כדי להשלים את התמונה.

 

לסיכום

 

מידע עסקי יכול להועיל אך יכול גם להזיק ועל כן יש להעריך את הנתונים ולאמתם כדי להשתמש בהם. ניתן וצריך לנתח את הנתונים באמצעות דרכים שונות, אחת מן הדרכים הינה לנתח את השוק העסקי ולהצליב את המידע.
מידע עסקי שלא נותח כהלכה אינו אמור לשמש כמידע עסקי שימושי, מהימן ורלוונטי.

 

לסכום נבהיר, שמטרת ההערכה של מידע עסקי היא, לעמוד על שימושיות הנתונים ועל שימושיות המקור. הערכת הנתונים היא השלב הטכני האחרון בתהליך. ידיעה שעברה את שלב ההערכה, הנה מידע עסקי שימושי 

 




מקורות

דוחות על חברות בע"מ
מידע עסקי


מאת: ארנון


תגיות: מידע עסקי, מודיעין עסקי, מידע על חברות, מידע על חברה,

מדריכים קשורים:

איך לקבל מידע עסקי על חברות בישראל
איך מקבלים הלוואה
איך להשיג מידע עסקי על חברות בישראל?
איך לעשות תכנית עסקית ?
איך מבצעים מחקרי שוק ואוספים מידע עסקי




איך לאסוף מידע עסקי ?
  • rating: 2.8 based on 392 votes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:דרגו :שתפו

אוכל ושתיה
אומנות
אופנה וסגנון
אינטרנט
אתרים ומקומות
בית וגן
בעלי חיים
בריאות
דיאטה ותזונה
הורות
הריון ולידה
חופשות וטיולים
חוק ומשפט
חשמל ואלקטרוניקה
חתונות ומסיבות
יופי ואסתטיקה
יחסים
לימודים
מוזיקה וכלי נגינה
מחשבים
משחקים ותחביבים
ספורט וכושר
פיננסים ועסקים
פרסום ושיווק
צבא ומשטרה
קריירה
רוחניות
שונות
תחבורה

© 2011 AskHow.co.il      תקנון      מדריכים      AskHow      הצעות למדריכים      למה לפרסם מאמר באתר?      מדריכי וידאו      טאבוצ'ק      Company Reports