איך
שלח מאמר   |   עמוד ראשי   |   מידע עסקי  
..עוד טיפים לדיאטה פיננסים ועסקים אינטרנט בעלי חיים קריירה תחבורה בריאות אלקטרוניקה יחסים אוכל ושתיה לימודים
     << קטגוריות נוספות
ראשי - פרסום ושיווק - אסטרטגיות שיווק - איך לנהל קמפיין פוליטי לראשות עריה/רשות איזורית

איך לנהל קמפיין פוליטי לראשות עריה/רשות איזורית


לאחר סיום מערכת הבחירות לכנסת ה-19 נערכים ברשויות המקומיות לבחירות שיערכו ב 22 באוקטובר  2013.

שיאו של קמפיין בחירות מגיע אומנם בסופו, מיד עם סגירת הקלפיות ולאחריהן פרסום התוצאות. זה הרגע בו כל מועמד שואל את עצמו: האם עשיתי כל שיכולתי כדי לזכות באמון הבוחרים? האם קמפיין הבחירות היה ממוקד מספיק? האם הכספים הוצאו למטרות הנכונות? האם יכולתי לעשות אחרת כדי להגיע אל הרגע הנכסף בהצלחה?

מסע בחירות לראשות המקומית הינו קמפיין פוליטי. קמפיין שמכלול הפעולות המרכיבות אותו נועד לקדם מטרה פוליטית ששיאה וביטויה היא בבחירת המועמד או רשימת המועמדים בראש הרשות.

המיוחד בקמפיין פוליטי הוא בכך שהוא נועד לקדם את המועמד – המסרים שלו, התדמית שלו ותפיסת הציבור הבוחר ביכולותיו, אבל בעיקר לגרום לציבור הבוחרים להעדיף אותו על פני מועמדים אחרים שפועלים בדיוק לאותן מטרות.

תכנון וניהול קמפיין מחייב פעילות רבה בתחומי עשייה שונים: תכנון קמפיין פרסומי ותקשורתי המהווה חלון הראווה של המועמד או הרשימה ותכנון וניהול מערכת ארגונית ששיאה מגע לביטוי ביום הבחירות.

בחינת מצב ראשונית

לקראת ההחלטה על השתתפות בבחירות נדרשים פעולות הכוללות בחינת מצב ראשוני:

בראש ובראשונה תנותח הזירה. הזירה הינה מגרש המשחקים בו אנו נמצאים, וניתוח השחקנים השונים בו.

א.     המועמדים השונים המתמודדים, הוותק שלהם, היסטוריה ציבורית ועשיה.

ב.     ציבור הבוחרים, הפילוח שלו והרגלי הצבעה בבחירות קודמות. בתכנון נכון, ינותחו קהלי היעד ויאופיינו ע"פ הנושאים המתאימים להם, העדפות פוליטיות, הסטוריית הצבעה  ודרישות עתידיות. אלו יאפשרו מיקוד מסרים מתאים לכל קהל יעד ותכנון פעולה שימקסם חשיפה בקרב כל קהל יעד בהתאם.

 

כלי מרכזי לבחינת הזירה הוא ביצוע סקר דעת קהל. בסקר כזה נבחן את שביעות רצון הציבור הבוחר מראש הראשות המכהן, הכרות עם המועמדים השונים, הכרות עם המועמד ועמדותיו בנושאים השונים, זיהוי וניתוח חוזקות וחולשות של המועמדים השונים ושל המועמד.

ניתוח תוצאות הסקר יאפשרו זיהוי וניתוח חוזקות וחולשות וגיבוש אסטרטגיה – נושאים לטיפול, בניית סל המסרים ועבודה תקשורתית.

מסקרים מרכזיים ברשויות עולים ממצאים המצביעים על כך שאי שביעות הבוחרים מתמקדת בדרך כלל בנושאי חינוך, נקיון וחזות, תשתיות ופיתוח סביבתי. עוד עולה כי ככל שהרשות גדולה יותר, כך גדלים אחוזי האדישות והשתתפות חסר בבחירות.

בסקר הראשוני המתווסף לריכוז הנתונים ממערכות בחירות קודמות ולמספר המועמדים המתמודדים, חשוב לבדוק מהו היקף הקולות המינימאלי לבחירת המועמד או להשתתפותו בסבב בחירות שני (בבחירות מרובות מתמודדים). ישנן נוסחאות פשוטות שיאפשרו לקבוע את סיכויי ההצלחה של המועמד להשיג מעל 40% תמיכה שיאפשרו התמודדות בסבב שני או מעל 20% תמיכה שיאפשרו קבלת החלטות בנוגע לתקציב (בשל החוק הקובע החזרי מדינה למתמודדים).

כלל הנתונים יאפשרו קבלת החלטות על היקף הקמפיין ועל אופן ניהולו.

אז מה בעצם עושים בקמפיין בחירות

תפקידו של האסטרטג הינו ליצור תוכנית אסטרטגית (( Strategic Planning. היועץ ה אסטרטגי יעזור לך לקבוע את סדר היום הנכון, המסרים הנכונים, אופן הצגתן והדרכים לחשיפה נכונה שיאפשרו יצירת הזדהות ותמיכה בקרב ציבור הבוחרים.

1.      זיהוי המפה הפוליטית – הזירה – המורכבת מהמתמודדים ומקהל המצביעים הפוטנציאלי.

2.      חוזקות וחולשות- של המתמודדים השונים ושל המתמודד.

3.      אסטרטגיה תקשורתית – תכנון הקמפיין כקמפיין אישי או נושאי, קמפיין חיובי המדגיש את יתרונות המועמד על פני היריבים או קמפיין שלילי המדגיש את החסרונות של המועמדים האחרים, קמפיין חברתי או פוליטי, מנהיגותי או פלורליסטי, עובדתי או חזוני וכד'. התכנון קובע את אופן הצגת המועמד לבוחרים, התדמית המודגשת, הנושאים שאותם צריך להעלות לסדר היום, היקף ואופן הפעילות הארגונית, הקמת מנגנוני גיוס ופניה לציבור וכמובן תקציב.

4.      בנית סל מסרים מובילים – סלוגן, תמונות, עיצוב חומרי הסברה, נראות, היקף וסוג המדיה (תמהיל) ואופן מיתוג המועמד או רשימת המועמדים.

5.      כתיבה ועיצוב חומרי הסברה כולל התייחסות לחומרי ההסברה ולנושאים שהמועמדים האחרים מעלים.

6.      ארגון אירועים מרכזיים –השקת הקמפיין, כנסי הסברה, השתתפות באירועים חברתיים/פוליטיים.

7.      הוצאת הודעות לתקשורת – יצירת מצב תקשורתי בו התקשורת רצה אחרי המועמד ולא ההיפך. יצירת הגימיקים התקשורתיים שיחייבו את כל התקשורת ברמה האיזורית ולעיתים גם ברמה הארצית "לעקוב" אחרי המועמד, פעולותיו והתבטאויותיו.

8.      הכנה וכתיבת נאומים ומסרים.

9.      כתיבת תוכנית עבודה הכוללת תוכנית פרסום, תקשורת ותמהיל מדיה, תוכנית לניהול השטח, תוכנית המרצת בוחרים במהלך הקמפיין וביום הבחירות וניהול מסגרת תקציב.

 

 

 




מקורות

אורי אטון


מאת: אורי אטון


תגיות: אסטרטגיה, פוליטיקה, בחירות, קמפיין, בחירות לרשויות, ,

מדריכים קשורים:

איך מוצאים נסח טאבו באינטרנט ?
איך מחשבים חודשי הריון
איך לספור קלוריות ?
איך בודקים שוכרים לפני השכרת דירה
איך מתקשרים לארה"ב ?
איך לשים טמפון
איך להתקין עברית בסמארטפון אנדרואיד?
איך מגיעים לבית חולים 10
איך לגרום לגבר לרצות אותך
איך להעביר שירים מהמחשב לאייפון




איך לנהל קמפיין פוליטי לראשות עריה/רשות איזורית
  • rating: 2.9 based on 451 votes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:דרגו :שתפו

אוכל ושתיה
אומנות
אופנה וסגנון
אינטרנט
אתרים ומקומות
בית וגן
בעלי חיים
בריאות
דיאטה ותזונה
הורות
הריון ולידה
חופשות וטיולים
חוק ומשפט
חשמל ואלקטרוניקה
חתונות ומסיבות
יופי ואסתטיקה
יחסים
לימודים
מוזיקה וכלי נגינה
מחשבים
משחקים ותחביבים
ספורט וכושר
פיננסים ועסקים
פרסום ושיווק
צבא ומשטרה
קריירה
רוחניות
שונות
תחבורה

© 2011 AskHow.co.il      תקנון      מדריכים      AskHow      הצעות למדריכים      למה לפרסם מאמר באתר?      מדריכי וידאו      טאבוצ'ק      Company Reports